Ljudklubben
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Ett forum för oss som sysslar med ljud
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Spelradion.se!

Go down 
AuthorMessage
Kristian




Posts : 11
Join date : 2009-09-04

Spelradion.se! Empty
PostSubject: Spelradion.se!   Spelradion.se! EmptyMon Sep 07, 2009 9:56 pm

Spelradion ( http://www.spelradion.se ) är en podcast/poddradio eller vad man nu vill kalla det, ett internetdistribuerat radioprogram om allt som har med spel att göra. Första avsnittet kom april 2007, sen dess har vi släppt ett avsnitt varje onsdag plus en del extraavsnitt här och där. Längden på avsnitten brukar variera, men för tillfället ligger vi mellan 1-2 h.
Det är jag som står för produktionen och är även en av programledarna. Min co-host heter Johan Hallstan och är spelskribent lite här och där (bl a för speltidningen LEVEL). Vi samarbetar sen ett halvår tillbaka med LEVEL och finns på deras community-sida Loading.

Det är INTE ett program där vi spelar spelmusik, musiken utgör kanske 5 % av innehållet. Nej, det vi sysslar med är att prata om spel. Vi har en del fasta inslag, och bjuder också in alla möjliga gäster från svenska spelindustrin. Listan över personer som medverkat är vid det här laget alldeles för lång för att jag ska orka skriva ut den, men vi har t ex haft gäster från alla stora svenska spelmediapublikationer och spelutvecklare (förutom Starbreeze, men det kommer förändras inom kort).
Vi brukar även spexa till det lite i vissa avsnitt, med mer kreativt ljudarbete. Senaste avsnitten har vi t ex kört Hemma hos-reportage hos populära gäster, och även en rundtur i ljudformat från DICE-högkvarteren i Stockholm.

Kan också nämna att Spelradion har en egen klan som heter SUG (Spelradions Utvalda Garde), väldigt trevliga människor och allmänt laidback stämning, finns på alla format (men främst 360 och PS3). Vill någon joina är det bara att säga till. Smile

Var det här skrythörnet eller?! I så fall måste jag säga att vi antagligen är det största radioprogrammet om spel i Sverige, och har en rätt framträdande plats på iTunes nuförtiden. Vi har även vunnit en del podradiopriser, förra året vann vi t ex tre st (däribland bästa kultur & nöje, där vi spöade Lantz i P1 med en röst!). Vi finns även på svenska Wikipedia!

Så om ni möter en främmande person och han presenterar sig som "Kristian, känd från radio" så är det antagligen jag som står framför er. Märk väl att denna person har en viss självdistans och förstår att han kanske inte är så kändis som han presenterar sig. Subtil humor inför främlingar, svårt!

Och just det, sen har jag gjort den nuvarande introlåten själv också (och en del andra låtar), men det känns inte lika intressant. Razz

http://www.spelradion.se alltså!
Back to top Go down
 
Spelradion.se!
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Ljudklubben :: Show-off hörnan-
Jump to: