Ljudklubben
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Ett forum för oss som sysslar med ljud
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Vad ska jag ha för ljudkort?

Go down 
3 posters
AuthorMessage
johols




Posts : 5
Join date : 2009-09-07

Vad ska jag ha för ljudkort? Empty
PostSubject: Vad ska jag ha för ljudkort?   Vad ska jag ha för ljudkort? EmptyThu Sep 24, 2009 5:36 pm

Hej, jag är en nybliven "ljudstudent" som ska köpa ny dator. Vad ska jag ha för ljudkort?
Back to top Go down
Burrpapp

Burrpapp


Posts : 8
Join date : 2009-09-21
Location : Skövde

Vad ska jag ha för ljudkort? Empty
PostSubject: Re: Vad ska jag ha för ljudkort?   Vad ska jag ha för ljudkort? EmptyThu Sep 24, 2009 6:56 pm

Förklara lite mer ingående vad Du tänkt att använda ditt ljudkort till så kanske jag kan komma med ett lite mer specifikt tips. Generellt skulle jag annars säga att man finner i dagsläget en mängd mycket prisvärda, externa ljudkort på marknaden ämnade för hobbyverksamhet. Smile
Back to top Go down
http://vispelar.wordpress.com
johols




Posts : 5
Join date : 2009-09-07

Vad ska jag ha för ljudkort? Empty
PostSubject: Vad ska jag ha för ljudkort   Vad ska jag ha för ljudkort? EmptyThu Sep 24, 2009 8:06 pm

Vet inte riktigt vad jag behöver, tänkte att det kan ju vara schysst o sitta hemma med ljudproduktioner som man kan använda till skolan. Det var väl tanken, sen gör det ju inget om det finns bra line-in ingångar så man kan koppla in elgitarr te.x. Sen skadar det ju inte heller att kunna koppla det till en förstärkare och fortfarande hålla hög kvalité på ljudet.
Jag hade väl tänkt mig PC iaf...
Back to top Go down
Burrpapp

Burrpapp


Posts : 8
Join date : 2009-09-21
Location : Skövde

Vad ska jag ha för ljudkort? Empty
PostSubject: Re: Vad ska jag ha för ljudkort?   Vad ska jag ha för ljudkort? EmptyThu Sep 24, 2009 8:40 pm

Alright..!.