Ljudklubben
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Ett forum för oss som sysslar med ljud
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Vem är vem? Presentationstråden!

Go down 
+5
ProRt
Mr. Poke
Kristian
Fingret88
Clase
9 posters
AuthorMessage
Clase




Posts : 7
Join date : 2009-09-06

Vem är vem? Presentationstråden! Empty
PostSubject: Vem är vem? Presentationstråden!   Vem är vem? Presentationstråden! EmptyMon Sep 07, 2009 10:42 am

Eftersom vissa har alias här inne i forumet som kan vara svåra att koppla till vem som är vem så kör vi en presentationstråd tycker jag. Själv vill jag gärna veta vilka de nya ettorna är dessutom.


Jag får la börja då enna va'....

Jag är Oskar Clase, 26 år och läser andra året på DSU. Kommer från Göteborg. På Spelprojekt 1 arbetade jag på Lawnmower Challenge, Pharmashootical och även några ljud och lite musik för Day at the office blev av också.

Jag har också ett band. Cheshire Cat kallas vi, och dessvärre är vår hemsida nere, men vår myspace finns fortfarande uppe med en del gamla låtar på: http://www.myspace.com/cheshirecat What a Face

Musik och ljud är något jag har hållt på med sedan barnsben faktiskt, och jag började när jag var liten med att spela in olika saker med kassettband som jag senare manipulerade med fars bergsprägare. Nuförtiden jobbar jag med Ableton Live 6 och en massa hårdvarusyntar istället. geek

/Clase
Back to top Go down
Fingret88

Fingret88


Posts : 4
Join date : 2009-09-06
Location : Tidaholm

Vem är vem? Presentationstråden! Empty
PostSubject: Re: Vem är vem? Presentationstråden!   Vem är vem? Presentationstråden! EmptyMon Sep 07, 2009 5:35 pm

Tjabba... Erik heter jag och har precis börjat på DSU, kommer från Tidaholm som ligger 3 mil ifrån Skövde. Har gått på musikgymnasiet i Skövde där jag har dels sysslat med ljudinspelningar och liknande i Mac miljö, Logic och sibelius.

Lirat i en hel del band genom tiderna vissa mindre seriösa än andra. http://visceramusic.3w.se/
lite gamla hits vi hade ;P

Nu vill jag fördjupa mig i den miljö angående ljuddesign att kunna exprimentera sig fram till nya och spännande ljud =)

Smek på er!
Back to top Go down
Kristian




Posts : 11
Join date : 2009-09-04

Vem är vem? Presentationstråden! Empty
PostSubject: Re: Vem är vem? Presentationstråden!   Vem är vem? Presentationstråden! EmptyMon Sep 07, 2009 9:15 pm

Kristian, 29 år, andra året ljud. Kommer från arbetarstaden Borlänge i Dalarna. Mitt intresse för ljud uppstod förhållandevis sent och av ren slump, när jag gick en utbildning (design av digitala medier) för ca 3 år sen där ljudproduktion var en av kurserna. Jag hade inget som helst intresse av ljud då, men det visade sig vara mycket roligare än jag trodde, så roligt att jag sen hoppade av utbildningen och började på den här.

Det här intresset för ljud höll jag vid liv och utvecklade genom Spelradion, en podcast som jag startade tillsammans med en f d kollega (spelskribent, något jag sysslade med i min ungdom under ett antal år). Där står jag som producent och är även en av programledarna, och vi har kört ett avsnitt per vecka i ungefär två och ett halvt år nu.
Och ja, podcasten handlar inte helt överraskande om spel där vi bjuder in alla möjliga gäster från svenska spelindustrin (och jag försöker såklart personligen få med människor som jobbar med ljud och musik, eftersom det är extra intressant).

Jag skulle inte betrakta mig som någon musiker, och jag siktar inte direkt på att bli det heller (just nu ser jag det som ett nödvändigt ont). Det som främst intresserar mig är hur man skapar och använder ljud för att bygga illusioner.
Och just det, jag gjorde ljud och musik för "The Little Tea Shop" i Spelprojekt 1.
Back to top Go down
Mr. Poke




Posts : 27
Join date : 2009-09-04

Vem är vem? Presentationstråden! Empty
PostSubject: Re: Vem är vem? Presentationstråden!   Vem är vem? Presentationstråden! EmptyTue Sep 08, 2009 12:02 am

Poke kallas jag, går i 2:an och är äldst av alla som pluggar i hela Skövde nästan.
Jag har alltid älskat musik och att hålla på med musik, allt från att spela punktrummor till att vissla i duschen. Hellre än bra kan man nog säga.. Älskar musik av alla genrer och från alla världens hörn och gillar även att göra väldigt blandad musik själv.

Tjosan! Hoppas vi ses!
Back to top Go down
ProRt

ProRt


Posts : 7
Join date : 2009-09-04
Age : 34
Location : Töreboda

Vem är vem? Presentationstråden! Empty
PostSubject: Re: Vem är vem? Presentationstråden!   Vem är vem? Presentationstråden! EmptyTue Sep 08, 2009 12:11 am

Toodiloo.

Lika bra jag skriver vem jag är direkt.

Mitt namn är Anton Söder och kommer från Töreboda. (Tror jag är den enda som inte bor i Skövde av alla i
Ljud 2an.
)(Finns visst flera ^^)

Intresserad av allt möjligt. Design på gymnasiet och nu ljud på högskolan och hemma försöker jag mig på att programmera Lua (vilket går skit).

Finns säkert massa mera jag kan säga om jag bara hade orkat skriva.

Gjorde musik och några ljud till spelet Labyrintos Gold eller va det heter.


Last edited by ProRt on Tue Sep 08, 2009 12:28 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://useless.shoutem.com/
Mårten
Admin



Posts : 29
Join date : 2009-05-03

Vem är vem? Presentationstråden! Empty
PostSubject: Re: Vem är vem? Presentationstråden!   Vem är vem? Presentationstråden! EmptyTue Sep 08, 2009 12:14 pm

Mårten Jonsson heter jag, är 23 år och går i ljud-2:an. Jag bor inte heller i Skövde utan pendlar från Göteborg, för att Göteborg helt enkelt är en mycket festligare stad att bo i än Skövde.

Har pysslat på med ljud och musik i många år, med en början på mediaprogrammet inriktning ljud i gymnasiet. Efter det bar det vidare till en 60 poängs KY utbildning vilket resulterade i en examen i ljudteknik. Ljudtekniker får man dock inte jobb som, så ljuddesign i Skövde lät bra.

Har släppt lite saker på iTunes och dylikt, finns att beskåda på min myspace http://www.myspace.com/xeeko

Pysslar även med lite A&R:ande på fritiden, så är det nån som släppa nånting officiellt, säg gärna till.

Gjorde även ljud och musik till "They Breathe" förra året, tillsammans med Kate Nyman.
Back to top Go down
https://ljudklubben.forumotion.com
Mr. Poke




Posts : 27
Join date : 2009-09-04

Vem är vem? Presentationstråden! Empty
PostSubject: Re: Vem är vem? Presentationstråden!   Vem är vem? Presentationstråden! EmptyMon Sep 14, 2009 6:28 pm

Många användare men nästan inga presentationer... Väldigt tråkigt..
Back to top Go down
Anton




Posts : 7
Join date : 2009-09-06
Age : 35

Vem är vem? Presentationstråden! Empty
PostSubject: Re: Vem är vem? Presentationstråden!   Vem är vem? Presentationstråden! EmptyMon Sep 14, 2009 7:34 pm

Heter Anton Adolfsson, kallas Ljudas på skolan. Är 20 år går andra året på skolan.

Har spelat musik i 14 år, spelar piano och valthorn. Har ingen utbildning inom ljudredigering eller liknande.
Back to top Go down
Hagman




Posts : 1
Join date : 2009-09-14

Vem är vem? Presentationstråden! Empty
PostSubject: Re: Vem är vem? Presentationstråden!   Vem är vem? Presentationstråden! EmptyMon Sep 14, 2009 9:41 pm

Joakim Hagman, 21 år går första året.
Spelar inga instrument, har dock beställt en Stylophone Very Happy
Gick media: Grafisk Design i Skara på gymnasiet, reklam då, logos and stuff.
Förra året tillbringades också i Skövde men då som värnpliktig, inte så kul som man kan tro.

Intressen är väll Spela, leka och pilla.
Gillar även Fotoredigering i photoshop.

// Kisses
Back to top Go down
Jonas!
Guest




Vem är vem? Presentationstråden! Empty
PostSubject: Re: Vem är vem? Presentationstråden!   Vem är vem? Presentationstråden! EmptyWed Sep 16, 2009 9:16 pm

Hej Hopp!

Jonas Isacsson heter jag och går första året.
Är 19 år gammal och kommer direkt ifrån gymnasiet i Jönköping där jag sysslade med Media - Rörlig bild dvs filma och redigera filmsnuttar/dokumentärer. Har egentligen inte något större intresse för musik, sökte egentligen till grafik men kom inte in Sad fast utbildningen kanske blir skojigare med tiden..... har ju iofs inte börjat med skapandet ännu.. Men däremot har jag ett stort intresse för att lyssna på spelmusik, helst Amiga och Uematsus komponeringar, ifall det nu är något positivt.

Pendlar f.ö. och det är för jävligt... men ska fixa lya..
Gillar dessutom att se Film-noir och spela Final Fantasy Smile

ha de fint gubbar
Jonas.
Back to top Go down
Burrpapp

Burrpapp


Posts : 8
Join date : 2009-09-21
Location : Skövde

Vem är vem? Presentationstråden! Empty
PostSubject: Re: Vem är vem? Presentationstråden!   Vem är vem? Presentationstråden! EmptyMon Sep 21, 2009 10:23 pm

Alloa!

Dan heter jag och går första året på DSU, inriktning underförstådd. Står även Burrpapp på min egen-customizade keps som jag vandrar runt omkring med, på huvudet givetvis.

Känner Mårten, men frågan är om han minns mig..?. vi jobbade hursomhelst tillsammans på Greenpeace, sommaren 2007. Väldigt kort period för min del dock.

Gällande den musikaliska aspekten får jag nog tillkännage mig som en mångsysslare (betyder inte att jag kan allt) med allt från diverse metal-band i bagaget till ambient, klassiska stycken och en massa improvisationskreationer på repertoaren.

Mina husgudar, som vakar över mig när jag sover, men även påminner mina grannar om min existens är bland annat; Mike Patton, Richard D. James, Nobuo Uematsu och Chris Martin.

Lyssnar definitivt mer på musiken i spelen än att jag spelar spelen i fråga. Ljud och musikproduktion för spel känns därför som en mycket passande utbildning.

Bra initiativ för övrigt. Kudos! Smile
Back to top Go down
http://vispelar.wordpress.com
Sponsored content





Vem är vem? Presentationstråden! Empty
PostSubject: Re: Vem är vem? Presentationstråden!   Vem är vem? Presentationstråden! Empty

Back to top Go down
 
Vem är vem? Presentationstråden!
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Ljudklubben :: Allmänt-
Jump to: