Ljudklubben
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Ett forum för oss som sysslar med ljud
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Högtalare till Datasalarna i D-huset

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Mr. Poke




Posts : 27
Join date : 2009-09-04

Högtalare till Datasalarna i D-huset Empty
PostSubject: Högtalare till Datasalarna i D-huset   Högtalare till Datasalarna i D-huset EmptyTue Sep 29, 2009 2:45 pm

Hej alla ljudare!

Jag sammanställer en lista för att vi ska kunna få högtalare till några datorer i D-husets datasalar så att vi kan spela upp vårt material för våra kollegor. I vilka datasalar skulle ni tycka det var bra om det fanns lyssningsmöjligheter? Svara innan fredag morgon så för jag ärendet vidare till Anders som lovat att hjälpa oss med detta.

/ Poke
Back to top Go down
Burrpapp

Burrpapp


Posts : 8
Join date : 2009-09-21
Location : Skövde

Högtalare till Datasalarna i D-huset Empty
PostSubject: Re: Högtalare till Datasalarna i D-huset   Högtalare till Datasalarna i D-huset EmptyTue Sep 29, 2009 10:29 pm

Låter riktigt bra det här! Antar att någon sal där folk inte sitter så ofta vanligtvis är att föredra, så stör man inte andra och de i sin tur överröstar inte ljudet.

Dock vill jag ha en saftig sub för att det skall falla mig in att spela upp hemmasnickrat material... rabbit
Back to top Go down
http://vispelar.wordpress.com
Mr. Poke




Posts : 27
Join date : 2009-09-04

Högtalare till Datasalarna i D-huset Empty
PostSubject: Re: Högtalare till Datasalarna i D-huset   Högtalare till Datasalarna i D-huset EmptyWed Sep 30, 2009 1:04 pm

Främst handlar det ju om att spela upp skolarbete i något som låter någorlunda okej. Allt är bättre än datorhögtalare..

Kom igen nu, kläm ur er var ni tycker att vi ska sätta högtalare....
Back to top Go down
Kristian




Posts : 11
Join date : 2009-09-04

Högtalare till Datasalarna i D-huset Empty
PostSubject: Re: Högtalare till Datasalarna i D-huset   Högtalare till Datasalarna i D-huset EmptyWed Sep 30, 2009 2:15 pm

Ärligt talat har jag inte så bra koll på vilken sal som är minst befolkad, för annars spelar det väl inte så stor roll (dvs finns väl ingen sal som är så otroligt mycket mer lämpad än andra rent akustiskt för uppspelning av ljud). Kanske någon sal nere i E-huset, är väl inte så mycket folk där vanligtvis?
Back to top Go down
Sponsored content





Högtalare till Datasalarna i D-huset Empty
PostSubject: Re: Högtalare till Datasalarna i D-huset   Högtalare till Datasalarna i D-huset Empty

Back to top Go down
 
Högtalare till Datasalarna i D-huset
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Högtalare i skolan

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Ljudklubben :: Allmänt-
Jump to: